כל מה שצריך לדעת על תמלול משפטי

כל הקלטה המהווה ראייה משפטית אמורה להגיע לידיו של השופט באיכות הגבוהה ביותר, וזאת על מנת לאפשר לשופט לשמוע את ההקלטה באופן הברור ביותר. יחד עם הזאת, העומס על מערכת המשפט בישראל איננו מאפשר לשופטים להקשיב לכל ההקלטות המונחות בפניהן, ולכן, בית המשפט מבקש תמלול מלא של כל הנאמר בהקלטה. במקרים מסוימים, איכות ההקלטה איננה מאפשרת לכל אדם לשמוע או להבין באופן המדויק את הנאמר בהקלטה, וגם במקרים אלו נדרש תמלול מלא ומקצועי הנערך על ידי חברות העוסקות ומתמחות בתחום.

תמלול משפטי של הקלטות המהוות ראייה משפטית הינה פעולה מקצועית המותאמת לכל תחומי המשפט, לרבות, תחום המשפט הפלילי, האזרחי וכדומה. פעולת התמלול מתבצעת על ידי גופים מקצועיים אשר אינם נוטלים חלק בהליכי הניהול השוטף של הערכאה המשפטית, ובחלק מהמקרים הם מועסקים על ידי מערכת המשפט ו/או על ידי פרקליטיהם של המעורבים במשפט. התמלול המשפטי חייב להתבצע על ידי חברות בעלות ניסיון עשיר בתחום, וזאת מכיוון שאיכויות התמלול עלולות להכריע בחלק מהמקרים על פסק הדין ובחלק מהמקרים תמלול לקוי עלול להוביל לפסילתו כראייה על ידי השופט.

מי רשאי לבצע תמלול הקלטות לבית המשפט

התמלול המשפטי בניגוד לשירותי תמלול אחרים המוצעים למטרות אחרות, נועד לצרכי הגשת ראיות לבית המשפט ובחלק גדול מהמקרים לצרכי פסיקת דין. כפועל יוצא מכך, נותני השירות בתחום התמלול המשפטי חייבים להיות בעלי ניסיון עשיר בענף התמלול, וזאת בנוסף לדרישות בסיסיות כגון: גורם בלתי תלוי- כלומר, גוף חיצוני שאין לו עניין פנימי או אינטרס בתיק המשפטי במסגרתו הוא נדרש לביצוע עבודות התמלול וגוף מקצועי שכלל עובדיו הינם ללא עבר פלילי.

אמצעים טכנולוגיים בהם נעזרים לצרכי ביצוע התמלול

התמלול המשפטי חייב להתבצע על ידי חברות תמלול המחזיקות באמצעים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר בענף. כיום, כל חברת תמלול מובילה בתחומה, מחזיקה במערכות ציוד מתקדמות הכוללות בין היתר: תוכנות מחשב לזיהוי קול, ערוצי הקלטה המאפשרים הורדה ו/או הפרדה של רעשי רקע, ערוצי הקלטה המאפשרים הגברה של ערוצי הדיבור השונים ואמצעים טכנולוגיים נוספים המאפשרים למבצעי התמלול להקשיב באופן הברור ביותר לנאמר בהקלטה ולתמלל באופן המדויק ביותר את הדברים הנאמרים בה.

על מנת להבטיח לעצמכם את שירותי התמלול המשפטיים האיכותיים ביותר, אנו ממליצים לכם לבחון את זהות חברת התמלול, הניסיון המקצועי העומד לרשותה, הישגיה המשפטיים לאורך השנים והיקף מערכות הציוד העומדות לרשותה.

להרשמה ללימודי משפטים וקבלת הצעת מחיר השאירו פרטים כאן

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן