ללמוד משפטים ולהתמחות בתעבורה

סטודנטים רבים למשפטים בוחרים להתמחות בדיני תעבורה. במסגרת לימודים אלו מתמחה הסטודנט בכל הנוגע לדיני התעבורה ביבשה. לימודי משפטים נמשכים מספר שנים ובמסגרתם נלמד חומר מקיף ורחב הנוגע לכלל תחום המשפט. לקראת סוף תהליך הלימודים בוחר כל סטודנט למשפטים תחום התמחות, במסגרתו הוא לומד לעומק את התחום שבחר.

מתי מותר לעסוק בתחום משפטי

בכדי לקבל אישור ורישיון לעסוק בתחום של עריכת דין יש לסיים לימודים באחד המוסדות האקדמאיים אשר נחשים להיות מאושרים על ידי המועצה להשכלה גבוהה. כמו כן על הסטודנט לסיים את תקופת ההתמחות באחד ממשרדי עריכת הדין ולעבור בהצלחה את מבחני הלשכה. עורך דין תעבורה בפתח תקווה יוכל לעסוק בתחום זה רק לאחר שקיבל רישיון מהלשכה לעריכת דין.

התמחות בתעבורה

לימודי התמחות דיני תעבורה כוללים את כל ההיבטים של דיני תעבורה. דיני התעבורה מאוגדים בתקנות תעבורה, מסמך אשר כולל היחסות לסעיפים שונים בתחום התעבורה והעונש בגין מעבר על תקנת תעבורה אחת או יותר. לימודי דיני תעבורה כוללים מידע רחב על סמכויות השיפוט של בתי משפט לתעבורה, התייחסות לרכיב הנפשי הכרוך בביצוע של עבירות מסוג תעבורה, כיצד מתייחס החוק לנושא תאונות דרכים, מה הוא עונש מינימום המוגדר לעבירות תנועה שונות, מה כוללים ההליכים במסגרת דיני תעבורה, מתי ואילו דוחות ניתן לתת לנהגים אשר עברו על תקנות התעבורה, תקדימים בתחום דיני תעבורה, ועוד. לאחר סיום ההתמחות יוכל לעסוק עורך דין תעבורה בפתח תקווה בייצוג נאשמים בעבירות תנועה.

מה מאפיין לימודי דיני תעבורה

בדומה לכל תחום התמחות אחר במשפטים, גם לתחום דיני התעבורה מאפיינים ייחודיים. עורכי הדין אשר מתמחים בתחום זה חייבים להיות בקיאים בכל הנוגע לדיני תעבורה. כמו כן עורכי הדין מתמחים בכל סוגיה הקשור לרכב מנועי, נהיגה בו וחוקים הנלווים לשימוש בו. כאשר פונים לבחור עורך דין תעבורה, מומלץ לבדוק את ניסיונו, ולוודא כי יש בידו את הידע והניסיון הדרוש על מנת לייצג נאשם בעבירת תעבורה ספציפית. ככול שעורך הדין יהיה בעל ניסיון עשיר יותר בתחום הספציפי, כך יגדלו הסיכויים כי הנאשם יצליח להפחית את עונשו.

להרשמה ללימודי משפטים וקבלת הצעת מחיר השאירו פרטים כאן

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן