עורך דין דיני משפחה

מיהו עורך דיני משפחה?

עורך דין דיני משפחה עוסק בכל התחומים הרלוונטיים לדיני משפחה. תחומי הטיפול של עורך דין לדיני משפחה הינם מגוונים, כאשר מרכיב מרכזי בעבודתו הוא טיפול בענייני גירושין. מעבר לכך, עורך דין לענייני משפחה מטפל בנושאים רלוונטיים נוספים, כמו ענייני צוואות וירושות, ובסוגיות של אפוטרופסות ואימוץ. עריכת צוואות והגשת בקשות לקיום צווי ירושה או צוואה הינם שירותים המסופקים על ידי עורך דין דיני משפחה. כמו כן, מכלול הפרוצדורות הקשורות בענייני אימוץ ואפוטרופסות נתונות אף הן לטיפולו של עורך דין לענייני משפחה. כאמור, הגורם הדומיננטי בעבודתו של עורך דין דיני משפחה הוא העיסוק בענייני גירושין. תחום הגירושין מורכב ממכלול רחב וסבוך של פרטים, כמו תביעת מזונות, הסדרי ראיה, משמורת, חלוקת הרכוש, הסכמי גירושין, הסכמי ממון למניעת מחלוקות בנוגע לרכוש, ייצוג בבית המשפט לענייני משפחה ובבתי הדין הרבניים, ועוד.

מסלול ההכשרה של עורך דין דיני משפחה

בדרך לעיסוק בדיני משפחה אמור הסטודנט ללמוד משפטים ולקבל רישיון עריכת דין מלשכת עורכי הדין בישראל אשר כפופה למשרד המשפטים. הוצאת רישיון זה תתאפשר לאחר סיום הלימודים האקדמאיים לתואר, התמחות במשך שנה באחד ממשרדי עורכי הדין בישראל, וסיום הבחינות של לשכת עורכי הדין בהצלחה. מסלול הכשרתו האקדמית של עורך דין דיני משפחה דומה לזו של עמיתיו בתחומי המשפט האחרים: שנת הלימודים הראשונה מוקדשת ללימוד בסיסי של תחום המשפטים ובה נלמדים דינים אזרחיים, דיני נזיקין, דיני עונשין, דיני חוזים, דיני נזיקין, משפט עברי ומשפט בין לאומי. לאחר שנת הלימודים הראשונה בוחרים הסטודנטים את תחום ההתמחות המועדף עליהם, כמו דיני משפחה, ולוקחים קורסים רלוונטיים. כאמור, במטרה להתמחות בתחום ספציפי יש להוציא רישיון, אך חלק מהבוגרים מסתפקים בהכשרה עיונית ובתואר אקדמי.

עורך דין לענייני משפחה – מאפיינים

אם בכל תחום משפטי אחר מידת המקצועיות של עורך הדין הינה הפרמטר הרלוונטי, הרי שבענייני משפחה, עורך הדין אמור לגלות גם אנושיות יתירה ורמת רגישות גבוהה. ענייני משפחה למיניהם אינם מסתכמים רק בטיפול טכני מקצועי. בכל תיק מעורבות נפשות פועלות שאופן הטיפול בתיק ותוצאותיו יחרצו את גורלן בעתיד. במקרים רבים, מעורבים בתיק גם ילדים שהחלטה הסופית תכריע את גורלם, לטוב ולמוטב. תיקי משפחה הם מעין מטען נפץ מהלך שהשלכותיו אינן רק פיננסיות, אלא גם ובעיקר רגשיות ופסיכולוגיות. עורך דין לדיני משפחה חווה חשיפה ממושכת לסוגיות הפרטיות ביותר בחייהם של לקוחות ולמטען רגשות שלילי נפיץ, הנגזר מתוך ניגודי אינטרסים בתוך התא המשפחתי של לקוחותיו. משום שכך, עורך דין לדיני משפחה אמור להיות בעל יכולת הכלה, יכולת הזדהות ויכולת לתמיכה רגשית בלקוח.

להרשמה ללימודי משפטים וקבלת הצעת מחיר השאירו פרטים כאן

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן