כל מה שחשוב לדעת על צוואה נוטריונית

חוק הירושה המונהג בישראל מאז שנת 1954 הינו חוק העוסק בירושות, צוואות ועזבונות ומטרתו: הסדרת נושאים משפטיים הקשורים לתחומי עיסוק החוק כגון: מיהם יורשיו של אדם? מהן הצורות לעריכת צוואות? מהם התנאים לעריכת צוואות משותפות לבני זוג נשואים ו/או ידועים בציבור? מהי ירושה על פי דין ומהי ירושה על פי צוואה ומגוון נושאים נוספים. חוק הירושה קובע בין היתר מהן הצורות השונות לעריכת צוואה וביניהן: צוואה בכתב, צוואה בעדים, צוואה בפני רשות וצוואה בעל פה. כיום, הדרך הנפוצה והנכונה יותר לעריכת צוואה הינה צוואה נוטריונית שהיא למעשה צוואה בעדים.

מהי צוואה נוטריונית?

צוואה נוטריונית הינה צוואה הנערכת בפני 2 עדים שאף אחד מהם אינו נמנה על זהות היורשים העתידיים. צוואה זו חייבת להיערך בפני 2 עדים שאחד מהם הינו עורך דין מוסמך בתחום דיני הצוואות והירושות, והוא זה האחראי על ניסוח הצוואה והעלתה לכתב בהתאם לרצונותיו המפורטים של המצווה. צוואות נוטריוניות המנוסחות ונערכות על  ידי עורך דין המתמחה בכל סעיפי החוק השונים בתחום דיני צוואות וירושות מאפשרות למצווה להיות בטוח שצוואתו תתקיים על הצד המדויק בהתאם לרצונו.

צוואה נוטריונית גם במסגרת צוואות משותפות לבני זוג

צוואה נוטריונית נפוצה גם בקרב מצווים יחידים וגם בקרב בני זוג המעוניינים להוריש (ביום מן הימים) את הונם ורכושם באופן משותף. צוואות משותפות הנערכות בפני עורך דין המתמחה בדיני ירושות וצוואות, מותאמות לצרכי בני הזוג וזאת בהתאם להגדרות ורצונות הציווי של כל אחד ואחת מהם.

בשני המקרים יחד, גם צוואת יחיד וגם צוואה המשותפת לבני זוג, צוואות נוטריוניות נערכות בשני העתקים זהים, כאשר העתק אחד נשמר אל המצווה/מצווים וההעתק השני נשמר אצל עורך הדין החתום על המסמך יחד עם עד נוסף שבדומה אליו גם הוא אינו נמנה ברשימת היורשים. העתקי הצוואה מקבלים תקפות משפטית ביום לכתו של המצווה מן העולם.

חשוב לדעת: כל עוד המצווה הינו בין החיים, הוא ראשי לבצע אי-אילו שינויים בכתב הצוואה כרצונו וזאת בהתאם לעריכתה מחדש באמצעות עורך דין. על פי חוק הירושה, הנוסח האחרון מבחינה כרונולוגית הוא זה המהווה את כתב הצוואה המחייב וכל כתב צוואה קודם לו בטל ומבוטל.

היוועצות מוקדמת עם עו”ד העוסק ומתמחה בדיני ירושות-צוואות, תאפשר גם לכם להכיר את כל הזכויות העומדות לרשותכם כמצווים ותאפשר לכם לעגן את צוואתכם בהתאם לתנאים המפורשים בחוק ותבטיח גם לכם את קיומו של כתב הציווי שלכם באופן המדויק ביותר לרצונכם.

להרשמה ללימודי משפטים וקבלת הצעת מחיר השאירו פרטים כאן

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן