כל מה שצריך לדעת על מבחני ההסכמה של לשכת עורכי הדין בישראל

מבחני ההסמכה של לשכת עורכי הדין בישראל מתקיימים לצרכי הנפקת רישיון לכל אילו מביניכם המעוניינים לעסוק בתחום עריכת דין. למבחנים רשאים לגשת בוגרי/ות תואר ראשון במשפטים אשר סיימו את תקופת ההתמחות (סטאז’), כאשר מטרת המבחנים היא לבחון את הידע התיאורטי והמעשי העומד לרשות הנבחנים.

בחינת ההסכמה מורכב משתי בחינות שונות, אחת מהן נערכת בכתב והשנייה בעל פה והיא נערכת פעמיים בשנה במהלך החודשים: מאי (מועד 1) ואוקטובר או נובמבר (מועד 2). בחינת ההסכמה בכתב מתקיימת בתל אביב ואילו בחינת ההסכמה בעל פה מתקיימת בירושלים.

מתי וכיצד נרשמים?

למבחני ההסמכה של לשכת עורכי הדין מומלץ להירשם מספר חודשים לפי המועד השנתי הקרוב. לאחר הרשמתכם לאחת מבחינת ההסמכה, תישלח אליכם ערכת הרשמה הכוללת: דרישה לתשלום אגרות בחינה (כ-400 שקלים לבחינה בכתב ו-100 שקלים לבחינה בעל פה) וטופס הרשמה. את הערכה תדרשו לשלוח בחזרה ללשכת עורכי הדין בצירוף: חשבוניות תשלום אגרה, טופס ההרשמה מלא, תעודת בוגר תואר ראשון במשפטים ודו”ח התמחות.

מבנה הבחינה בכתב

בחינת ההסמכה בכתב אורכת כ-3.5 שעות והיא מורכב מחמישה פרקי נושא שונים, כאשר כל פרק בבחינה מהווה כ-20% משקלול הציון הסופי. לאורך המבחן, הנבחן נדרש לענות על 100 שאלות אמריקאיות שלכל אחת מהם ארבע אפשרויות בחירה.

מבנה הבחינה בעל פה

בחינת ההסמכה בעל פה אורכת כ-15 עד 30 דקות ובמהלכה הנבחן נדרש להשיב בכל פה לכל שאלה לה הוא יידרש בנושאי הבחינה בכתב ובנוגע לתקופת ההתמחות אותה הוא ביצע. הבחינה נערכת אל מול ועדה המורכבת משופט, עו”ד מהמגזר הציבורי ועו”ד מהמגזר הפרטי.

כיצד מומלץ להיערך לבחינה?

בדומה למבחנים אחרים המיועדים לצרכי בחינת הידע הכללי העומד לרשותכם דוגמת מבחן פסיכומטרי או מבחן טופל אליו תוכלו להיערך באמצעות קורס טופל, גם למבחני ההסכמה של לשכת עורכי הדין מומלץ להיערך באמצעות שינון חומר הבחינה מספר חודשים לפי מועד קיומה. כיום, תוכלו להיעזר בערכות הכנה הכוללות בחינות קודמות של הלשכה.

מבנה הציון

בכדי לצלוח את בחינות ההסכמה הנבחן/ת נדרש לענות נכון על לפחות 65% מהשאלות המוצגות בפניו בכל אחד מפרקי הנושא בבחינה. יחד עם זאת, במידה והנבחן/ת אינם ענו נכון על 65% מהשאלות בפרק מסוים הם עדיין יוכלו לעבור את הבחינה במקרים בהם הציון הכולל שלהם איננו פוחת מ-70 נקודות. נבחנים שאינם צולחים את מבחן ההסמכה נדרשים לגשת לבחינה נוספת

להרשמה ללימודי משפטים וקבלת הצעת מחיר השאירו פרטים כאן

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן