כל מה שצריך לדעת על עריכת צוואה

במדינת ישראל, כל ההיבטים המשפטיים הקשורים לענייני עריכת צוואה ומימושה נכללים בחוק הירושה (התשכ”ה 1965). סעיף 18 לחוק הירושה הינו סעיף משפטי העוסק בהנחיות לביצוע צוואה, כאשר החוק מכיר בארבעה סוגים שונים של צוואות: צוואה בכתב יד, צוואה בעל פה, צוואה בעדות וצוואה בפני רשות.

סוגי הצוואות השונים

צוואה המגדירה מה עתיד להיעשות ברכושו ונכסיו של האדם המצווה לאחר פטירתו, היא למעשה מסמך בעל תקפות משפטית אותו ניתן לערוך בהתאם לאחד מסוגי הצוואות השונים המוגדרים בחוק:

צוואה בכתב יד- צוואה הנערכת במלואה בכתב ידו של המצווה או בכתב ידו של אדם אחר מטעמו. בצוואה מסוג זה חייב להופיע תאריך כתיבתה וכמו כן חייבת להופיע חתימה בכתב ידו של המצווה.

צוואה בעדות- צוואה הנערכת בכתב מודפס בפני שני עדים אשר אינם נמנים בין היורשים.

צוואה בעל פה- צוואה הנמסרת בפיו של המצווה לשני עדים אשר אינם נמנים בין היורשים. עדי הצוואה אחראיים למעשה על העברת הדברים לכתב.

צוואה בפני רשות- צוואה בעל פה הנמסרת לשופט אחראי בענייני רישום צוואות. סוג צוואה זה איננו נפוץ בימינו והוא כמעט ואיננו נמצא בשימוש.

עריכה צוואה בפני עורך דין העוסק בדיני ירושה

אחת מהדרכים המקובלות והאופטימאליות ביותר לעריכת צוואה היא באמצעות פנייה יזומה של המצווה לשירותיו של עורך דין העוסק ומתמחה בדיני ירושה שבין יתר שירותיו המשפטיים תוכלו למצוא שירות משפטי לעריכת צוואה.

עריכת צוואה באמצעות עורך דין בעל התמחות משפטית בדיני משפחה ודיני ירושה, מתבצעת בנוכחות שני עדים (אחד מהם יכול להיות עורך הדין עצמו) אשר אינם נמנים בין היורשים. צוואה זו מתאפשרת באמצעות אחת משלושת החלופות הבאות: צוואה בעדות, צוואה בעל פה וצוואה בכתב יד, וכיום, ניתן לערוך את הצוואה בפני עורך דין גם באמצעים ויזואליים כגון: הקלטת הצוואה ברשמקול או בוידאו.

עריכת הצוואה בפני עורך דין העוסק ומתמחה בתחום, מאפשרת למצווה למסור את צוואתו בהתאם לאופן בו הוא מעוניין להוריש את נכסיו ורכושו לאחר לכתו מן העולם, וכל זאת ללא מעורבותו של גורם חיצוני ובהתאם לכל אחת מהתקנות המופיעות בחוק הירושה. מסמך הצוואה הנערך בפני עורך דין העוסק ומתמחה בתחום, מצולם שני העתקים, כאשר העתק אחד נשמר במשרדו של עורך הדין.

צוואה בפני עורך דין ידועה גם בשם: צוואה נוטריונית והיא למעשה צוואה בעדים הנערכת בפני 2 עדים שאחד מהם הינו עורך הדין, וזאת בתנאי ששני העדים אינם נמנים בין רשימת היורשים

להרשמה ללימודי משפטים וקבלת הצעת מחיר השאירו פרטים כאן

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן