לימודי עריכת הדין הפלילי

תפקידו של המשפט הפלילי הוא למעשה להרתיע ולהעניש אזרחים אשר הועמדו לדין בשל התנהגות פלילית מסוימת.
המדינה מגדירה התנהגות פלילית כמקרים אשר פוגעים בפרט ובהתנהלותו הבטוחה כמו: רצח, גניבה, אונס ועוד.
במהלך המשפט הפלילי תפקידו של הסנגור הוא להגן על הנאשם, בעוד תפקידו של הקטגור הוא לייצג את התובע.
אופן ההגנה של הסנגור על האדם העומד לדין הוא באמצעות הבאת הוכחות כי הנאשם אינו ביצע את העבירה, ובמקרים מסוימים כמו מקרה של הגנה עצמית, פעל הנאשם כתוצאה מחשש לחייו, ולכן פעולתו מוצדקת.
עולם הפלילים קיים כבר שנים רבות, אך לאחרונה הוא תפס תאוצה, והתמקם באור הזרקורים בעקבות מקרים שונים אשר מדווחים בעיתונות ובחדשות, ובאמצעות סדרות טלוויזיה שונות אשר נותנות הצצה מסקרנת לעולם החוקרים הפליליים.
לפיכך, לימודי עריכת הדין הפלילי הפכו מבוקשים ביותר בקרב סטודנטים רבים אשר מעוניינים לפעול למען הצדק, ולהוציא את האמת לאור.

מדוע כדאי לבחור בלימודי עריכת הדין הפלילי, ולמי זה מתאים?

לימודי עריכת הדין הפלילי הם לימודים אשר מתקיימים במסגרת התואר הראשון במשפטים, כאשר ישנה התמחות מיוחדת בקרימינולוגיה ובמשפט הפלילי.
לימודים אלו מתאימים לסטודנטים השונים אשר מביעים עניין רב בעולם החקירות המשטרתי, סטודנטים אשר מעוניינים לעסוק בהגנה על הפרט, לתפוס פושעים ולחקור אותם באמצעי חקירה שונים, ואף לשפוט באמצעות הכלים השונים לצדק.
אלו העומדים מאחורי מסלול הלימודים האקדמי רואים בתחום הקרימינולוגיה והפלילים כתחום בעל חשיבות רבה בעולם המשפט. לכן, הם מעמידים לרשות הסטודנטים תוכנית לימודים מיוחדת ומעמיקה בתחום הקרימינולוגיה והפלילים, אשר מכשירה אותם בסיומה לעסוק במקצוע בצורה טובה וראויה.
תוכנית הלימודים מורכבת משיעורים תאורטיים מעוניינים ומרתקים אשר מועברים על ידי משפטנים מנוסים בתחום, ופן מעשי אשר מורכב מסדנאות לימוד והשתתפות במשרדי עריכת הדין השונים, על מנת שהסטודנטים יוכלו לטעום מהתנהלות העניינים בשטח, ויחד עם זאת יצברו ניסיון פרקטי בעריכת דין.

תנאי הקבלה ומסלול הלימודים

תנאי הקבלה למסלול לימודי עריכת הדין הפלילי מתחילים בתנאי הקבלה הבסיסיים למסלול תואר ראשון בעריכת דין.
נוסף על כך, על מנת להתקבל לתוכנית המיוחדת של קרימינולוגיה ופלילים על הסטודנט לעמוד באחד מן התנאים הבאים:
סטודנט שנה ב’ למשפטים בעל ציון של 70 ומעלה בקורס דיני עונשין.
סטודנט שנה ג’ למשפטים בעלי אישורים מיוחדים.
נושאי הלימוד במסלול לימודי עריכת הדין הפלילי כוללים: את תחום הקרימינולוגיה, דיני הראיות במשפט הפלילי, דיני מעצר, זיהוי של אדם כמבצע עבירה, דיני נשים ופשיעה, זכויות האדם במהלך המשפט הפלילי, דיני תעבורה, פסילה של ראיות, המשפט הפלילי המהותי,דיני הטרדה מאיימת ועוד.

לימודים וקריירה

לימודי עריכת הדין הפלילי, מעבר להיותם לימודים מעניינים, פותחים בפני הסטודנטים עולם של התמחויות ועיסוקים במסגרת המשרדים השונים או במסגרת פרטית.
נוסף על כך, יכולים הסטודנטים לבחור בעולם האקדמי, ולהתקדם כמרצים וחוקרים בנושאים שונים הקשורים לעולם הפלילים.

להרשמה ללימודי משפטים וקבלת הצעת מחיר השאירו פרטים כאן

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן