מידע על כלא 6 – כלא צבאי

כלא 6 הוא כלא בו כלואים אסירים שביצעו עבירות שונות במסגרת הצבאית ביניהם חיילים, קצינים ואנשי קבע. כלא 6 ממוקם באזור עתלית ליד בית אורן ובסמוך לכלא האזרחי כרמל. בכלא 6 יש שלוש פלוגות: פלוגה פתוחה – פלוגה א׳ לאסירים שעונשם נקבע לזמן קצר. פלוגה סגורה – פלוגה ב׳ לאסירים חדשים שנמצאים בפלוגה זו במשך 24 השעות הראשונות. פלוגה לנשים – פלוגה 600, פלוגה המכילה עד 60 אסירות.

 

מהו תהליך הקליטה בבית הכלא הצבאי?

לאחר שמקבלים את הכלוא לבסיס ומפקידים את החפצים שברשותו, משבצים אותו לאחת מהפלוגות שציינו לעיל. במהלך היממה הראשונה ייבדק הכלוא על ידי רופא, יעבור ריאיון אישי עם משקית ת״ש ומשקית מיון ויקבל הסבר מלא על שגרת היום בכלא שחוזרת על עצמה יום ביומו. לאחר מכן יגיע הכלוא לוועדת מיון בה לוקחים חלק קב״ן ומשקית ת״ש. זה השלב בו יכול הכלוא להציג נושאים הנוגעים לתקופה שבה הכלוא הולך להיות אסיר בכלא.

 

מהם החוקים והכללים בכלא 6 בנושא של ביקורים בכלא?

הביקורים בכלא 6 חלים בימים שני ורביעי לאחר שהביקור מתואם מול בסיס הכליאה עד לקבלת אישור. חיילים בשירות חובה, קבע או מילואים זכאים לקבלת ביקור ראשון כ-8 ימים אחרי כליאתם ולאחר מכן פעם בשבועיים בימי הביקורים. כל ביקור מוגבל לזמן של עד 30 דקות. בכל ביקור יכולים להגיע עד 4 מבקרים שנחשבים לבני משפחה מקרבה ראשונה ובכל פעם ניתן להכניס רק מבקר אחד שאינו מדרגה ראשונה ועוד שני מבקרים שעדיין לא עברו את גיל 16.  בכל הנוגע לעבירות צבאיות, ניתן לפנות אל עורך דין צבאי מקצועי.

 

מה קורה כאשר הורי החייל הכלוא גרושים?

במקרה כזה, ביום הביקור עצמו שני ההורים יהיו זכאים לשני ביקורים בנפרד בהפרש של חצי שעה ביניהם. לביקור חשוב להגיע עם תעודת זהות.

 

איך ניתן להגיע לכלא 6 ומתי ניתן לתאם ביקורים?

מתחנה מרכזית חיפה ניתן לקחת את קווי האוטובוס הבאים: קו 9, קו 222, קו 921, קו 202 וקו 220. ניתן לתאם ביקורים בימים ראשון עד חמישי בין השעות 8:30-15:30.

להרשמה ללימודי משפטים וקבלת הצעת מחיר השאירו פרטים כאן

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן